Ny nettside for Plansmia

Plansmia trengte nye nettsider som tok litt mer hensyn til brukerens perspektiv. Det er nemlig veldig lett å gå seg litt bort i hva man ønsker å si om bedriften, hvordan man ønsker å fremstå – mens noe av det viktigste er å tenke på hvordan brukeren skal oppleve nettsiden. Hva er brukeren ute etter, hvilke ord bruker han i søk etter de rette tjenestene?

Når man er så faglig dyktig og seriøs som Plansmia er, kan det være godt å få et blikk utenfra på dette. Derfor brukte vi en del tid i forkant på at Plansmia forklarte hva det egentlig er hun driver med, og vi «oversatte» dette til et mer folkelig språk. Så har vi jobbet med å få inkludert både den korrekte faglige terminologien, samt et litt mer vanlig språk som noen brukere vil ha.

Viseult var det viktig for Plansmia å gjenspeile seriøsiteten i arbeidet og bransjen hun driver i. Å visualisere prosjekter som av og til går over flere år, som kan bestå av bare av veier og tomter eller planer på et kart, var også en utfordring, som vi synes løste seg fint med bruk av dronefoto. Då får du noe konkret og visuelt som samtidig ikke går for detaljert til verks.

Resultatet av denne gode prosessen som har vært helt avhengig av begge parters bidrag er nå å se på: www.plansmia.no